WebTomorrow is about transition.
The digital impact on our economy & society.
June 8 & 9 2017 - Expo Ghent

Dé vier topics waar WebTomorrow rond draait:

WebTomorrow gaat over transitie. De impact van digitaal op ons werk en leven. Gedurende twee dagen gaan meer dan duizend digital professionals samen met jou op zoek naar antwoorden op belangrijke vragen. Daarvoor nodigden we 35 internationaal erkende sprekers uit op het podium. Hun persoonlijke anekdotes, succesverhalen en inspirerende talks stimuleren jou om meteen aan de slag te gaan en nog beter te worden in wat je doet. Maar waar gaat WebTomorrow 2017 precies over?


WebTomorrow gaat over hoe technologische veranderingen en innovaties invloed hebben op de manier waarop we werken, aan marketing doen en de rol van technologie op ons werk en onze samenleving. Om een beeld te krijgen van wat er precies speelt en wat er ons nog te wachten staat, hebben we een sterk programma opgesteld, verdeeld in vier topics:


De marketing van de toekomst

Dat innovaties een directe invloed hebben op marketing, weet nagenoeg iedereen. Continue digitale veranderingen hebben een enorme impact op de manier waarop we mensen kunnen bereiken. Hoe ga je als marketeer om met al die technologische veranderingen? Welke mythes bestaan er? Welke trends hebben een directe invloed op jouw business? Dat en nog meer vragen ontdek je tijdens het marketingluik (verdeeld over de twee dagen) op WebTomorrow.


Innovatie als driver van nieuwe business

De grootste uitdaging vandaag blijft om jezelf voortdurend opnieuw uit te vinden. Als bedrijf zoek je wellicht naar de next step? Welke rol speelt innovatie in die disruptie? Hoe bereid je jezelf voor? Of sterker nog: hoe blijf je de concurrentie een stap voor? Welke rol speelt innovatie als we het hebben over jobs? Welke jobs blijven bestaan? Welke nieuwe jobs mogen we verwachten?


Leiderschap anno 2017

Uit ons eigen onderzoek leerden we dat meer dan 70% van de Belgische professionals vindt dat ze geen (goede) leider hebben. Sterke cijfers. Maar wat kunnen we eruit leren? Hoe kunnen leiders zich aanpassen aan de vragen en noden van hun team? Welke verwachtingen hebben de teams anno 2017? Moet een leider enkel ‘ja-knikken’? Op WebTomorrow krijgen we de twee kanten van het verhaal.


Veranderende samenleving door technologische innovatie

Door innovatie en vooruitgang komen alsmaar meer nieuwe denkbeelden aan bod. Maar ook oude ideeën krijgen nieuwe wind. Zo leerden de afgelopen maanden ons dat vragen over robotica indirect een rol spelen bij hoe we denken over werk. Maar hoe zit dat precies? Welke rol spelen sociale media bij het digitale wantrouwen? Kan een basisinkomen voor iedereen?

Het programma van WebTomorrow biedt dus antwoorden op heel belangrijke topics. Meer dan 30 internationaal vermaarde sprekers delen hun inzichten en jarenlange kennis met 1500 professionals gedurende twee dagen. Profiteer nu nog van de Early Bird actie en koop jouw ticket met €50 korting.

Creative Content Marketer

 

6 redenen waarom de digitale sector massaal naar WebTomorrow komt

Als je zou willen, kan je haast iedere dag naar events gaan. Zo gaat dat eenmaal anno 2017. Event voor start-ups, over innovatie, sales, marketing, en ga zo maar door. Allemaal zouden ze je in no time naar de toekomst katapulteren. Klinkt mooi, maar hoe kies je nu uit dat ruime aanbod?

Een afgewerkt programma boordevol internationaal talent = check!

Het programma van WebTomorrow 2017 is compleet. De laatste sprekers werden toegevoegd en de talks zijn bepaald. Het aftellen naar 8 en 9 juni is nu écht begonnen. Benieuwd naar wie er allemaal op het programma staat?

Geloof je écht dat jouw dromen groot genoeg zijn?

De meningen zijn verdeeld: Moet je jouw dromen haalbaar houden of niet? Volgens Bregman worden vele kleine stapjes uiteindelijk één grote sprong. Maar Naveen Jain bekijkt het groot. Heel groot.

Wie zijn de 860+ digital professionals, ondernemers en beslissingsnemers die jij kan ontmoeten op WebTomorrow?

Er gingen al heel wat tickets de deur uit voor de tweedaagse van WebTomorrow. Al 862, om precies te zijn. Dat wil zeggen, 862 digitale professionals, ondernemers en beslissingsnemers die de beslissing maakten om twee dagen vrij te maken voor een dé conferentie die handelt over de toekomst en de impact van digitaal op onze economie en maatschappij. Ben jij ook benieuwd wie je er allemaal kan ontmoeten? Tijd voor een analyse!

Generatie X, Y en Z: wat moet je nu echt weten als marketeer?

We horen de laatste jaren niet anders dan Gen Z, Y of X. Voor veel marketeers is het identificeren van de verschillen tussen die generaties, belangrijke informatie waarmee ze aan de slag kunnen. Die informatie krijgen ze van tientallen onderzoekers. Één van die onderzoekers is Bert Hendrickx. Hij is expert aankoopgedrag cross-generations bij GFK. Volgens hem zijn er duidelijke verschillen tussen de generaties die waardevol zijn voor ondernemers, productontwikkelaars en marketeers: 




Toponderneemster Tamara Lohan “Wij hebben de reissector op zijn kop gezet met extreme klantgerichtheid”

Tamara Lohan is een van de meest inspirerende vrouwelijke ondernemers van het Verenigd Koninkrijk. De vrouw richtte in 2003 samen met manlief James het travelplatform Mr & Mrs Smith op, waarmee ze momenteel hoge toppen scheert. Tijd om eens te luisteren naar haar ondernemersverhaal, zo vond de Bloovi-redactie.

Nooit meer te druk, hoe doe je dat?

Alsmaar meer bedrijven hebben te kampen met te hoge werkdruk en verlaagde productiviteit. Volgens Brits bedrijfspsycholoog Tony Crabbe is een groot deel van die werkdruk te wijten aan verkeerd zelfmanagement. “We proberen zoveel mogelijk te doen, op zo weinig mogelijk tijd, maar uiteindelijk hebben we het daardoor niet minder druk”. Wat moeten we dan wel doen? Tony geeft 4 tips om het ‘nooit meer te druk’ te hebben:

Wat kun je leren op WebTomorrow 2017?

WebTomorrow 2017 verwelkomt in juni meer dan 1500 professionals die gebeten zijn door de mogelijkheden van het internet. Toch zijn er heel wat mensen op zoek naar specifieke informatie. Stuk voor stuk hebben ze één ding gemeen: ze zijn op zoek naar inzichten, inspiratie of concrete antwoorden op bepaalde vragen. Daarom hebben we een artikel gemaakt met een overzicht met wat je op WebTomorrow precies kan leren. Zo heb je een idee wat er voor jou precies te rapen valt:

Waarom ook jouw bedrijf voordeel kan halen uit corporate venturing

Het lijdt weinig twijfel dat de maatschappij door een grote transformatie gaat gedreven door digitalisering. Het internet is niet alleen de voornaamste publieke ruimte geworden maar ook het middel bij uitstek om traditionele bedrijfsmodellen en markten ondersteboven te halen. Hetzelfde internet zorgt dat concurrentie zich niet zozeer afspeelt tussen producten en diensten maar alsmaar meer tussen bedrijfsmodellen.