WebTomorrow is about transition.
The digital impact on our economy & society.
June 8 & 9 2017 - Expo Ghent

6 redenen waarom de digitale sector massaal naar WebTomorrow komt

Als je zou willen, kan je haast iedere dag naar events gaan. Zo gaat dat eenmaal anno 2017. Event voor start-ups, over innovatie, sales, marketing, en ga zo maar door. Allemaal zouden ze je in no time naar de toekomst katapulteren. Klinkt mooi, maar hoe kies je nu uit dat ruime aanbod? 

Als organisator van events ben ik bij Bloovi dagelijks bezig om een event zo goed mogelijk vorm te geven, samen met een straf team. Alles begint natuurlijk met een sterk programma. Een goed begin is al het halve werk, maar een event moet zoveel méér zijn. Als ik spreek met aanwezigen en partners en hen vraag waarom ze voor WebTomorrow kozen, halen ze vaak deze zes redenen aan:

1.  Een sterk programma

Tien maanden voor WebTomorrow komen we samen met een groep professionals. Sterke persoonlijkheden in de sector die zichzelf al bewezen hebben. Samen met hen buigen we ons over de vraag: “Welke topics houden de professionals vandaag bezig en wat komt er op hen af?” Zo weten we precies wat er leeft. Op die manier komen we tot een longlist met ideeën en topics.

Zo speelt artificial intelligence een belangrijke rol dit jaar. Hoe zou het ook anders kunnen, met al die buzz rond zelfrijdende auto's en jobstelende robots? Maar ook topics waar we als sector iets minder met bezig zijn, maar wel een enorme impact hebben op onze business, schuiven we naar voren. Omdat we jou willen wakker schudden. Zodat je nú kan inspelen op de feiten. 

2. Een belevenis en ervaring die je niet kan vergelijken in België

Er valt altijd iets te beleven op WebTomorrow, zeker met de 75 partners die ook dit jaar WebTomorrow een enorme meerwaarde geven. Je komt er in contact met de nieuwste technologieën en diensten, die jouw business kunnen verbeteren. Wil je even bekomen van al die inspirerende talks? Dan kan je terecht aan een van onze cocktailsbars of neerploffen in een van onze chill corners. Voor wie het graag wat actiever heeft, kan zich laten onderdompelen in een immersieve VR-beleving of deelnemen aan een van de vele uitdagende wedstrijden. En voor wie ons event echt helemaal ontspannen wil verlaten, hebben we dit jaar ook enkele masseurs in petto! 

Uiteraard voorzien we ook uitstekende catering. Dit jaar waan je je haast in een waar foodwalhalla! We laten namelijk meer dan 20 foodtrucks komen, die voor ieder wat wils aanbieden. Ja, een sterk programma is belangrijk, maar wij willen voor een unieke totaalbeleving gaan. Kwaliteit doortrekken in heel het event. Elk jaar worden we er beter in, en elk jaar leggen we de lat weer een tikkeltje hoger. 

 

3. Internationale sprekers die je anders niet kan zien binnen handbereik

Meer dan 30 sprekers (check het programma hier) in drie verschillende zalen brengen twee dagen lang voortdurend inspirerende verhalen en nieuwe inzichten waarvan je kan leren. Dit jaar hebben we extra diep in de buidel getast om internationale namen aan ons te binden. Je zag nog nooit zoveel buitenlands toptalent zo dicht bij huis. Je hoeft me natuurlijk niet op m'n woord te geloven... Neem gerust een kijkje op onze sprekerspagina.

Aanwezig zijn op de conferentie biedt de mogelijkheid om in contact te komen met sprekers en visionairs die je anders nooit zou spreken. Hier willen we al langer iets speciaals mee doen, en dit jaar is het eindelijk zover! We geven je de kans om onze sprekers te ontmoeten. Na hun talk worden enkele van onze sprekers begeleidt naar een aparte ruimte, waar jij de kans krijgt haast één-op-één vragen te stellen aan hen. Zie het als een gezellig groepsgesprek. Zo dicht ben je vast nog nooit bij jouw favoriete spreker gekomen. 

4. Netwerken, maar dan waar je écht iets aan hebt

We brengen 1500 mensen bij elkaar. Een bonte mix van ondernemers, marketeers, digital professionals, managers, designers en sales. En eerlijk? We hebben onze buik vol van het lege begrip ‘netwerken’.  Laten we eerlijk zijn: mensen bij elkaar brengen op één locatie is niet netwerken. Tijdens WebTomorrow zetten we volgende acties op, zodat jij alle netwerkkansen kan grijpen:

  • Onze netwerkapp zorgt voor een-op-eenmeeting en geeft jou een rangschikking van welke profielen het meest interessant zijn voor jou. Die kan je dan ontmoeten in inze netwerk area, een aparte ruimte waar je rustig kan praten met elkaar.
  • Een netwerk area zorgt voor netwerking dates. Een geniaal concept waar ik persoonlijk hard naar uitkijk. Per dag zal er minimaal anderhalf uur aan speeddating zijn. Zo kan je op een halfuur tijd 15 gesprekken voeren.
  • Een vip area en 75+ partners zorgen ervoor dat je in een rustige sfeer een goed gesprek kan hebben met elkaar. Ideaal om te ontdekken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.
  • De vele chill corners en hoekjes zorgen voor een toffe sfeer waar netwerken nooit veraf is.

5. Een faire prijs voor een internationale conferentie

Internationale topsprekers, een inspirerende locatie, uitstekende catering, toffe randactiviteiten,... dat alles heeft natuurlijk zijn prijs. Maar bij Bloovi ijveren we er al jaren naar om de ticketprijs zo fair mogelijk te houden. Voor een tweedaags event van dit kaliber durven sommige organisatoren al snel tot 1.000 euro vragen. Wij doen er alles aan om de prijs te drukken. 

De standaard prijs is 450 euro voor twee dagen conferentie. En we durven zelfs nog lager te gaan. Onlangs lanceerden we 400 Early Bird Tickets voor 400 euro,  50 euro korting dus. Een fijne prijs voor twee dagen, geen wonder dus dat we er nog maar 256 over hebben. En onder ons gezegd en gezwegen: het gaat snel ;-) 

6. Het totaalconcept

Zo kom ik tot mijn laatste punt. De combinatie van dat alles zorgt voor een fantastisch totaalconcept. Alles van A tot Z is voorzien. WebTomorrow is méér dan inspirerende talks, het is een unieke totaalbeleving. Geen wonder dat we al 887 (!) tickets verkochten, nog meer dan drie maanden voor het event. Je kan trouwens de lijst met aanwezigen al bekijken op onze attendees pagina. Wie weet zit jouw concurrent er al bij ;-) 

Dus, tot op WebTomorrow? Ik kijk er alvast naar uit om jou te ontmoeten! 

 

Dé vier topics waar WebTomorrow rond draait:

WebTomorrow gaat over transitie. De impact van digitaal op ons werk en leven. Gedurende twee dagen gaan meer dan duizend digital professionals samen met jou op zoek naar antwoorden op belangrijke vragen. Daarvoor nodigden we 35 internationaal erkende sprekers uit op het podium. Hun persoonlijke anekdotes, succesverhalen en inspirerende talks stimuleren jou om meteen aan de slag te gaan en nog beter te worden in wat je doet. Maar waar gaat WebTomorrow 2017 precies over?

Een afgewerkt programma boordevol internationaal talent = check!

Het programma van WebTomorrow 2017 is compleet. De laatste sprekers werden toegevoegd en de talks zijn bepaald. Het aftellen naar 8 en 9 juni is nu écht begonnen. Benieuwd naar wie er allemaal op het programma staat?

Geloof je écht dat jouw dromen groot genoeg zijn?

De meningen zijn verdeeld: Moet je jouw dromen haalbaar houden of niet? Volgens Bregman worden vele kleine stapjes uiteindelijk één grote sprong. Maar Naveen Jain bekijkt het groot. Heel groot.

Wie zijn de 860+ digital professionals, ondernemers en beslissingsnemers die jij kan ontmoeten op WebTomorrow?

Er gingen al heel wat tickets de deur uit voor de tweedaagse van WebTomorrow. Al 862, om precies te zijn. Dat wil zeggen, 862 digitale professionals, ondernemers en beslissingsnemers die de beslissing maakten om twee dagen vrij te maken voor een dé conferentie die handelt over de toekomst en de impact van digitaal op onze economie en maatschappij. Ben jij ook benieuwd wie je er allemaal kan ontmoeten? Tijd voor een analyse!

Generatie X, Y en Z: wat moet je nu echt weten als marketeer?

We horen de laatste jaren niet anders dan Gen Z, Y of X. Voor veel marketeers is het identificeren van de verschillen tussen die generaties, belangrijke informatie waarmee ze aan de slag kunnen. Die informatie krijgen ze van tientallen onderzoekers. Één van die onderzoekers is Bert Hendrickx. Hij is expert aankoopgedrag cross-generations bij GFK. Volgens hem zijn er duidelijke verschillen tussen de generaties die waardevol zijn voor ondernemers, productontwikkelaars en marketeers: 




Toponderneemster Tamara Lohan “Wij hebben de reissector op zijn kop gezet met extreme klantgerichtheid”

Tamara Lohan is een van de meest inspirerende vrouwelijke ondernemers van het Verenigd Koninkrijk. De vrouw richtte in 2003 samen met manlief James het travelplatform Mr & Mrs Smith op, waarmee ze momenteel hoge toppen scheert. Tijd om eens te luisteren naar haar ondernemersverhaal, zo vond de Bloovi-redactie.

Nooit meer te druk, hoe doe je dat?

Alsmaar meer bedrijven hebben te kampen met te hoge werkdruk en verlaagde productiviteit. Volgens Brits bedrijfspsycholoog Tony Crabbe is een groot deel van die werkdruk te wijten aan verkeerd zelfmanagement. “We proberen zoveel mogelijk te doen, op zo weinig mogelijk tijd, maar uiteindelijk hebben we het daardoor niet minder druk”. Wat moeten we dan wel doen? Tony geeft 4 tips om het ‘nooit meer te druk’ te hebben:

Wat kun je leren op WebTomorrow 2017?

WebTomorrow 2017 verwelkomt in juni meer dan 1500 professionals die gebeten zijn door de mogelijkheden van het internet. Toch zijn er heel wat mensen op zoek naar specifieke informatie. Stuk voor stuk hebben ze één ding gemeen: ze zijn op zoek naar inzichten, inspiratie of concrete antwoorden op bepaalde vragen. Daarom hebben we een artikel gemaakt met een overzicht met wat je op WebTomorrow precies kan leren. Zo heb je een idee wat er voor jou precies te rapen valt:

Waarom ook jouw bedrijf voordeel kan halen uit corporate venturing

Het lijdt weinig twijfel dat de maatschappij door een grote transformatie gaat gedreven door digitalisering. Het internet is niet alleen de voornaamste publieke ruimte geworden maar ook het middel bij uitstek om traditionele bedrijfsmodellen en markten ondersteboven te halen. Hetzelfde internet zorgt dat concurrentie zich niet zozeer afspeelt tussen producten en diensten maar alsmaar meer tussen bedrijfsmodellen.