WebTomorrow is about transition.
The digital impact on our economy & society.
June 8 & 9 2017 - Expo Ghent

“When it comes to website management, trusting your gut is the last thing you should do.”

Op vrijdag 17 maart is het Saint Patrick’s Day, dé nationale feestdag in Ierland, Noord-Ierland, Montserrat en de Canadese provincies Newfoundland en Labrador. Ter gelegenheid van deze feestdag, nemen we even de tijd om een spreker in de kijker te zetten. Gerry McGovern, auteur en oprichter en CEO van Customer Carewords, is werelds nummer één wanneer we hebben over kennis met betrekking tot customer-focus websites, of hoe bedrijven hun websites klantvriendelijker kunnen maken.


"Gerry McGovern: Keywords bring you to a website, carewords bring your through a website"


In z’n talk ‘Fake news, distrust and anti-marketing’ op WebTomorrow heeft hij het over hoe je als marketeer kunt bouwen aan een strategie die de credibiliteit van jouw website en communicatie opnieuw rechttrekt, het nieuwe anti-marketing. Maar wie is Gerry McGovern? We nemen in dit artikel even de tijd om een aantal key points te belichten.

Gerry helpt bedrijven een strategie op poten te zetten voor een betere klantervaring op de website. Zijn klanten zijn onder meer Microsoft, Dropbox, Cisco, NetApp, VMware, and IBM. Hij trad ook al eerder op als consultant voor de overheden in Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Europese Unie, Nederland, Canada, Noorwegen en Ierland.

Hij ontwierp een onderzoeks- en management model, genaamd Top Tasks Management. In dit model draait het om het identificeren en optimaliseren van de belangrijkste conversiedoelen van een website, om op die manier de klantervaring te verbeteren.


De afgelopen jaren schreef hij alreeds 6 boeken over digitale klantervaring. Zijn laatste boek ‘Transform: A Rebel’s Guide for Digital Transformation’, toont aan dat digitale transformatie meer is dan verandering in cultuur of technologische verandering.


CEO Customer Carewords

Gerry richtte Customer Carewords op als B2B service waarbij de focus ligt op het onderzoeken welke taken je als bedrijfsleider wilt dat klanten op je website uitvoeren en hoe goed die taken scoren. Met andere woorden, zorgt de website voor het behalen van de (juiste) conversiedoelen?

In zijn boek Killer Web Content heeft hij het voor het eerst over carewords die hij omschrijft als verbeterde variant van de keywords uit de SEO-wereld. Pas als je de carewords van je klanten weet te achterhalen, weet je ‘what makes them click’. Vraag aan bezoekers dus niet wat ze willen op je site. Zulke directe vragen leveren veelal enkel rationele antwoorden op. Volgens Gerry is  het belangrijker om hen te observeren, en gebruik je als marketeer en webredacteur beter je onderbuik.

 

Talk op WebTomorrow

Op WebTomorrow praat hij over de tsunami van cynisme en wantrouwen die heerst op het internet en hoe merken daarmee kunnen omgaan. Meer zelfs: hij onthult welke elementen bedrijven absoluut in het hart moeten dragen om de toekomst van marketing (en hun bedrijf) te verzekeren.

Hij heeft het over anti-marketing en hoe die nieuwe aanpak de weg vrijmaakt naar communicatie zonder fake news en wantrouwen. Hij pleit tevens voor een nieuwe “what you see, is what you get” mindset, waarbij een trial of freemium model centraal staat.

Wie meer wil te weten komen over deze items, komt net zoals alle 1500 andere bezoekers best naar WebTomorrow. Bekijk hier nog even het volledige programma. Geniet nu nog van de Super Early Bird korting (€ 100 korting), en koop één van de laatste 150 tickets hier.

Creative Content Marketer

 

Laatste kans: de laatste 4 dagen Super Early Bird met €100 korting

Met nog maar 73 dagen en ondertussen al meer dan 700 bezoekers belooft WebTomorrow 2017 de grootste editie ooit te worden! Meer dan 35 internationale sprekers op het podium, 75+ partners en een sterk tweedaags programma. Geen wonder dat het zo snel gaat! Profiteer nog tot nu vrijdag 31 maart van de Super Early Bird actie: de laatste 100 tickets met 100 euro korting.

Waarom erbij zijn als marketeer?

WebTomorrow 2017 wordt de grootste conferentie in België omtrent transitie, de digitale toekomst en de impact op onze samenleving en maatschappij. Ontdek hier waarom erbij zijn als marketer voor jou interessant is:

Hoe belandde Salesforce in de wereldwijde top 10 van bedrijven om voor te werken, dankzij de Spirit of Ohana?

Voor de achtste keer op een rij staat Salesforce in de wereldranking van ‘100 beste bedrijven om voor te werken’. Deze keer staan ze zelfs op plaats 8, boven bedrijven zoals SAS (14e) en Qualcomm (17e). Waaraan hebben ze dit succes te danken en wat heeft de spirit van Ohana ermee te maken? We vroegen het aan Carmina Coenen, Senior Manager Solution Engineering bij Salesforce en één van de 30+ sprekers op WebTomorrow. Als extra kregen we ook 4 gouden tips mee.

Tom De Bruyne “Let’s fill the gap between branding & conversion with a seduction camp!”

There’s a fierce debate going on between the branding camp and the conversion camp. You could almost call it a fight between tribes. The branding camp says that the conversion camp hasn’t got a single clue about brands. The conversion camp says it makes no sense at all to still be working in such a dumb and incredibly old-fashioned way. Both camps are right, yet the question is whether being right gets us where we all want to be.

Want to Be a Better Designer or Marketer? Travel.

A speaker with a mission. That’s Austin Knight. The mission led to hard choices and a great personal story. Last year Austin Knight (US) made a decision which had a huge impact on his life. He moved from the United States to Brazil, started speaking and started remote working at Hubspot. It already made him lots more creative and so better in his job. Do you want to know what you should in order to become a better designer or marketer? Read along :)

Onze bezoekers aan het woord: dit is waarom zij naar WebTomorrow komen!

Reeds 600 deelnemers schreven zich in voor WebTomorrow. De vaart zit er stevig in. Als het zo doorgaat ziet het ernaar uit dat we dit jaar afstevenen op een recordeditie. Daar zijn we enorm blij om! Op 8 en 9 juni verwachten we meer dan 1500 bezoekers. Allemaal op zoek naar nieuwe ideeën, inspiratie en het ontmoeten van waardevolle nieuwe connecties. Maar WebTomorrow wordt dit jaar ook zoveel meer dan dat.

Leading ladies aan het woord

Ter gelegenheid van de “International Women’s day” zetten we vandaag enkele straffe madammen in de kijker!  Ieder jaar opnieuw gaan we voor WebTomorrow op zoek naar boeiende verhalen, sterke persoonlijkheden en succesvolle visionairs. Een extra moeilijkheid waar we ieder jaar met te kampen hebben, is om vrouwen te vinden die hun verhaal kunnen brengen op het event. Dit jaar viel die oefening goed mee, we kwamen spontaan met 7 straffe vrouwen op de shortlist te staan. Zij komen op WebTomorrow hun ervaringen en inzichten in de digitale wereld met ons delen.

Dé 3 dingen die je als leider van nu maar beter doet, volgens FOD topman Frank Van Massenhove.

Frank Van Massenhove is wellicht de meest bekende overheidsmanager met een missie. Dankzij hem werd de FOD Sociale Zekerheid omgevormd tot dé organisatie waar ook veel privébedrijven inspiratie in zoeken en vinden. Tien jaar geleden werd hij uitgeroepen tot ‘Overheidsmanager van het Jaar’ en vandaag leidt hij een federale overheidsdienst met opvallend veel gelukkige ambtenaren.

België heeft echte leiders te kort - onderzoek

Een maand geleden kwamen we in gesprek met Frank Van Massenhove. Onder zijn leiding werd de FOD Sociale Zekerheid omgevormd tot een voorbeeldorganisatie waar ook veel privébedrijven inspiratie in zoeken en vinden. Hij predikt dat België te weinig échte leiders heeft, voor ons hét signaal om dat eens te onderzoeken of zijn stelling steek houdt.