WebTomorrow is about transition.
The digital impact on our economy & society.
June 8 & 9 2017 - Expo Ghent

“When it comes to website management, trusting your gut is the last thing you should do.”

Op vrijdag 17 maart is het Saint Patrick’s Day, dé nationale feestdag in Ierland, Noord-Ierland, Montserrat en de Canadese provincies Newfoundland en Labrador. Ter gelegenheid van deze feestdag, nemen we even de tijd om een spreker in de kijker te zetten. Gerry McGovern, auteur en oprichter en CEO van Customer Carewords, is werelds nummer één wanneer we hebben over kennis met betrekking tot customer-focus websites, of hoe bedrijven hun websites klantvriendelijker kunnen maken.


"Gerry McGovern: Keywords bring you to a website, carewords bring your through a website"


In z’n talk ‘Fake news, distrust and anti-marketing’ op WebTomorrow heeft hij het over hoe je als marketeer kunt bouwen aan een strategie die de credibiliteit van jouw website en communicatie opnieuw rechttrekt, het nieuwe anti-marketing. Maar wie is Gerry McGovern? We nemen in dit artikel even de tijd om een aantal key points te belichten.

Gerry helpt bedrijven een strategie op poten te zetten voor een betere klantervaring op de website. Zijn klanten zijn onder meer Microsoft, Dropbox, Cisco, NetApp, VMware, and IBM. Hij trad ook al eerder op als consultant voor de overheden in Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Europese Unie, Nederland, Canada, Noorwegen en Ierland.

Hij ontwierp een onderzoeks- en management model, genaamd Top Tasks Management. In dit model draait het om het identificeren en optimaliseren van de belangrijkste conversiedoelen van een website, om op die manier de klantervaring te verbeteren.


De afgelopen jaren schreef hij alreeds 6 boeken over digitale klantervaring. Zijn laatste boek ‘Transform: A Rebel’s Guide for Digital Transformation’, toont aan dat digitale transformatie meer is dan verandering in cultuur of technologische verandering.


CEO Customer Carewords

Gerry richtte Customer Carewords op als B2B service waarbij de focus ligt op het onderzoeken welke taken je als bedrijfsleider wilt dat klanten op je website uitvoeren en hoe goed die taken scoren. Met andere woorden, zorgt de website voor het behalen van de (juiste) conversiedoelen?

In zijn boek Killer Web Content heeft hij het voor het eerst over carewords die hij omschrijft als verbeterde variant van de keywords uit de SEO-wereld. Pas als je de carewords van je klanten weet te achterhalen, weet je ‘what makes them click’. Vraag aan bezoekers dus niet wat ze willen op je site. Zulke directe vragen leveren veelal enkel rationele antwoorden op. Volgens Gerry is  het belangrijker om hen te observeren, en gebruik je als marketeer en webredacteur beter je onderbuik.

 

Talk op WebTomorrow

Op WebTomorrow praat hij over de tsunami van cynisme en wantrouwen die heerst op het internet en hoe merken daarmee kunnen omgaan. Meer zelfs: hij onthult welke elementen bedrijven absoluut in het hart moeten dragen om de toekomst van marketing (en hun bedrijf) te verzekeren.

Hij heeft het over anti-marketing en hoe die nieuwe aanpak de weg vrijmaakt naar communicatie zonder fake news en wantrouwen. Hij pleit tevens voor een nieuwe “what you see, is what you get” mindset, waarbij een trial of freemium model centraal staat.

Wie meer wil te weten komen over deze items, komt net zoals alle 1500 andere bezoekers best naar WebTomorrow. Bekijk hier nog even het volledige programma. Geniet nu nog van de Super Early Bird korting (€ 100 korting), en koop één van de laatste 150 tickets hier.

Creative Content Marketer

 

6 redenen waarom de digitale sector massaal naar WebTomorrow komt

Als je zou willen, kan je haast iedere dag naar events gaan. Zo gaat dat eenmaal anno 2017. Event voor start-ups, over innovatie, sales, marketing, en ga zo maar door. Allemaal zouden ze je in no time naar de toekomst katapulteren. Klinkt mooi, maar hoe kies je nu uit dat ruime aanbod?

Dé vier topics waar WebTomorrow rond draait:

WebTomorrow gaat over transitie. De impact van digitaal op ons werk en leven. Gedurende twee dagen gaan meer dan duizend digital professionals samen met jou op zoek naar antwoorden op belangrijke vragen. Daarvoor nodigden we 35 internationaal erkende sprekers uit op het podium. Hun persoonlijke anekdotes, succesverhalen en inspirerende talks stimuleren jou om meteen aan de slag te gaan en nog beter te worden in wat je doet. Maar waar gaat WebTomorrow 2017 precies over?

Een afgewerkt programma boordevol internationaal talent = check!

Het programma van WebTomorrow 2017 is compleet. De laatste sprekers werden toegevoegd en de talks zijn bepaald. Het aftellen naar 8 en 9 juni is nu écht begonnen. Benieuwd naar wie er allemaal op het programma staat?

Geloof je écht dat jouw dromen groot genoeg zijn?

De meningen zijn verdeeld: Moet je jouw dromen haalbaar houden of niet? Volgens Bregman worden vele kleine stapjes uiteindelijk één grote sprong. Maar Naveen Jain bekijkt het groot. Heel groot.

Wie zijn de 860+ digital professionals, ondernemers en beslissingsnemers die jij kan ontmoeten op WebTomorrow?

Er gingen al heel wat tickets de deur uit voor de tweedaagse van WebTomorrow. Al 862, om precies te zijn. Dat wil zeggen, 862 digitale professionals, ondernemers en beslissingsnemers die de beslissing maakten om twee dagen vrij te maken voor een dé conferentie die handelt over de toekomst en de impact van digitaal op onze economie en maatschappij. Ben jij ook benieuwd wie je er allemaal kan ontmoeten? Tijd voor een analyse!

Generatie X, Y en Z: wat moet je nu echt weten als marketeer?

We horen de laatste jaren niet anders dan Gen Z, Y of X. Voor veel marketeers is het identificeren van de verschillen tussen die generaties, belangrijke informatie waarmee ze aan de slag kunnen. Die informatie krijgen ze van tientallen onderzoekers. Één van die onderzoekers is Bert Hendrickx. Hij is expert aankoopgedrag cross-generations bij GFK. Volgens hem zijn er duidelijke verschillen tussen de generaties die waardevol zijn voor ondernemers, productontwikkelaars en marketeers: 




Toponderneemster Tamara Lohan “Wij hebben de reissector op zijn kop gezet met extreme klantgerichtheid”

Tamara Lohan is een van de meest inspirerende vrouwelijke ondernemers van het Verenigd Koninkrijk. De vrouw richtte in 2003 samen met manlief James het travelplatform Mr & Mrs Smith op, waarmee ze momenteel hoge toppen scheert. Tijd om eens te luisteren naar haar ondernemersverhaal, zo vond de Bloovi-redactie.

Nooit meer te druk, hoe doe je dat?

Alsmaar meer bedrijven hebben te kampen met te hoge werkdruk en verlaagde productiviteit. Volgens Brits bedrijfspsycholoog Tony Crabbe is een groot deel van die werkdruk te wijten aan verkeerd zelfmanagement. “We proberen zoveel mogelijk te doen, op zo weinig mogelijk tijd, maar uiteindelijk hebben we het daardoor niet minder druk”. Wat moeten we dan wel doen? Tony geeft 4 tips om het ‘nooit meer te druk’ te hebben:

Wat kun je leren op WebTomorrow 2017?

WebTomorrow 2017 verwelkomt in juni meer dan 1500 professionals die gebeten zijn door de mogelijkheden van het internet. Toch zijn er heel wat mensen op zoek naar specifieke informatie. Stuk voor stuk hebben ze één ding gemeen: ze zijn op zoek naar inzichten, inspiratie of concrete antwoorden op bepaalde vragen. Daarom hebben we een artikel gemaakt met een overzicht met wat je op WebTomorrow precies kan leren. Zo heb je een idee wat er voor jou precies te rapen valt: